Otursföljda unge....

*SUCK*........Då kom samtalet jag bävat efter länge.... "Hej, Ni måste nog åka till akuten med Stina så de får titta på hennes läpp....hon har bitit hål rakt igenom underläppen....!!!!!!"
Ehhh...ok! Lite lagom skärrad så slängde jag mig i bilen och rusade in på dagis beredd på att se hennes läpp i trasor (för som mamma målar man upp ett öde värre än döden) men de såg faktiskt inte så farligt ut framifrån. De var ett jack på ca 1cm som gick rakt genom läppen, på baksidan däremot såg de värre ut..... In med ungen i bilen iallafall och så satte vi av mot akuten. Kom in och som tur var så var de inte alls mkt folk, en tant som satt o ojade sig för att de var så besvärligt det här med att behöva röntga sig och så var de ett medelålders par där mannen troligtvis brutit nåt i armen. O sen var de vi! En unge med myror i brallorna som tyckte att de var skitkul o skrämma slag på fiskarna i akvariet samt en mamma som var lagom stressad pga läpphelvetet!! Så de var lite cirkus men de bjuder vi på! =o) In kom vi iallafall....
O efter mycket tjat om doktorn så blev Stina helt tyst när vi kom in o när tjejen (doktorn) skulle titta så blängde Stina o sa helt klart att "neeej, du får INTE titta på min läpp....."  Så efter mycket trugande o enkel fasthållning så gjordes en besiktning som slutade med att vi slapp sy iallafall! skönt.....

Sen när vi kom hem så ville hon titta på lilla sörunfrun (lilla sjöjungfrun) så jag slängde på den o slängde mig själv i soffan o då gick luften helt ur mig....Hade jag blundat så hade jag somnat! Men,men....de gick ju inte så in med ungen i badkaret och tvätta bort allt blod så nu är hon hel (nästan) o ren som en nyponros!!

Så det här var dagens lilla äventyr!! =o)

Nu är de falukorv o makaroner som gäller......

Ajö

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men lille gumman då! Skönt ändå att det gick bra. Gustavs fläskläpp har lagt sig som tur är, dock har han värsta blåmärket mellan näsan och ögat, det var väl också från dykningen från farfars knä ;) Jag har lekt ensamstående ett par dagar nu, det är skitjobbigt!!

Kram & Puss o en extra till Stinis

2009-04-21 @ 18:57:45
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Vickan

Men då!!! Vilken himla otur hon har er lilla Stina... e de inte ögonbryn så e de läppen... attans. Kanske räcker med läppen just nu då så vattkoppor får vänta Ler Kram

2009-04-22 @ 19:11:48
URL: http://vickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0