Äntligen hemma igen efter en kalasvecka!!!

Japp nu har vi återvänt till Pekingmed lite blandade känslor....vistt detär jätteskönt att åka iväg och precis lika skönt att komma hem. Men denna gång hade jag gärnat stannat en vecka till i Grebbestad där vi hyrde stuga......vilket kalasläge vi hade på stugan! Kunde knappt varit bättre....Vi kunde nästan spotta i havet från verandan....

Vi startade iallafall i Göteborg! När vi kom ner på Tisdagen så checkade vi in på hotellet och fick vårt rum, det var ett bra stort rum där Stina skulle sova i en bäddsoffa för två personer själv....de trodde vi skulle bli kalasbra och vi oroade oss ingenting för att hon skulle ramla ut. Men där hade vi givetvis fel....Första natten fick Jocke hämta henne i vår resväska...då hade hon dykt från kortändan där hon hade fötterna. Hon är lite lustig våran unge! Iallafall....första dagen vi kom till göteborg så satsade vi på liseberg! Det var kalasväder och Stina älskade att titta på alla karuseller, hon var dock inte så intresserad av att åka någonting själv, på kvällen åt vi middag på hotellet. På onsdagen så siktade vi in oss på Universeum. Det är en blandning av zoo och upplevelsecentrum. Vi tittade på fiskar och gick i deras regnskog...sen siktade vi in oss på de andra aktiviteterna som fanns där för Stina....hon tyckte de var så kul så vi var där mellan 09,00-13,30....sen tog de ca 5 min så sov hon i vagnen!

PÅ kvällen så tog vi våra cyklar som vi tagit med oss och cyklade till ett område som heter Haga....jättemysigt! Kändes lite som Söderköping! Där hittade vi iallafall en litenintaliens restaurang som vi åt middag på.
På torsdagen så packade vi direkt efter frukost för avfärd mot Grebbestad, vi stannade dock i Stenungsund för att storhandla innan så vi skulle slippa handla så mkt där då de brukar vara dyrt...o tro mig! De var fan svindyrt....jag köpte ett LITET paket bregott, 1 Cola, 1 liter juice och en liiiiiten chokladkaka. För detta fick jag betala 97 jävla spänn! Helt sinnessjukt...
Ja,ja...framåt halv fyra kom vi iallafall till Tanumstrand och checkade in. När vi fick se vår stuga så blev vi lite chockade både Jocke o jag....vi hade inte sett en enda bild på hur de såg ut riktigt utan vi (jag) hade bokat stugan lite på ren gissning. De var en jättefräscht inredd stuga med högst 10 meter till havet! Helt underbart! Synd bara att det regnade pålördagen men då tog vi på oss regnkläder och gick ner till bryggan och fiskade krabbor!!

Vi har iallafall haft en kalassemester! Lägger in lite bilder här nedan från vårt äventyr!

Virre, Linda o Vickan! Tack för hälsningarna!!! De e en riktig sommartjej vi har..... <3
Mli: Ja du...hur ungen har blivit så söt kan vi inte räkna ut....för hon kan ju inte ärvt de av sina föräldrar... =oD Klart vi får höras snart!

Puss o  kram till er alla