Fröken jag-bloggar-en-gång-per-halvår.....bloggar igen! =o)

Det är tur att jag inte är någon blondinbella som förväntas tjäna massa flis på min blogg....för då hade Stina behövt gå naken o Jocke hade behövt sälja sin stjärt på malmskillnadsgatan.....iom att jag bloggar aldeles för sällan, o sen att ingen kanske läser...ja de är ju ett annat problem!

Läget på Örsätersvägen 6 är i övrigt lungt o stilla, vi har hamnat i någon form av "renoveringssvacka" så vi sitter för tillfället i ett vardagsrum där soffan har snurrats runt på alla olika sätt den kan stå o tv:n har vi flyttat på lika många gånger. Vi vet helt enkelt inte hur vi vill ha det.... I-lands problem, jag vet! Men här hemma är de nästan i samma irriterandeskala som när man för 50:e gången försökt fånga den där flugan som pekat finger åt en så fort man missat att träffa den.... skit irriterande helt enkelt!  I övrigt så laddar vi för att någon gång under 2011 dra igång en köksrenovering, detta kommer innebära att vi får flytta ner spisen till källaren o leva tajkonliv i ett par veckor...inget jag har direkt lust med nu så vi skjuter fram det tills nytt rot-avdrag går att göra! =o) 

Stina växer o frodas som barn bör.... Sen att version 3:0 på barn inte är o leka med är ett annat kapitel! För tillfället är hon väldigt billig då 3-års trotsen har sugit tag utav bara h-vete i vårt lilla troll! ALLT, precis ALLT är fel, fult, snett, för litet, för stort, för äckligt, för högt, för lågt... osv. De suger musten ur mig o ibland så känner jag bara för att spränga mig själv i luften! Man skulle kunna jämföra henne med en tonåring i liten kropp....precis så är hon!

Givetvis är de ju inte bara jobbigt med 3-åringar,  hon är ju vår lilla solstråle och faktiskt  måste jag säga att hon är rätt festlig då hon har börjat ifrågasätta varje liten grej vi säger....(väldigt lik sin far på de sättet) Jag lovar, hon skulle knäcka mona sahlin i en debatt om välling utan o blinka!

Nehe, om man skulle ta o grotta ner sig i godisskålen o utöva lite GI-metod..... (Gigantiska Intag...av diverse mängder av helt onyttiga grejer)

Ajö 


                               
                                   



                                  

Kommentarer
Postat av: postis partaj:)

aa var nog in te den mest uppdaterade blogg jag läst...:D

2010-10-08 @ 19:58:12
Postat av: virre

underbart att du bloggar igen mia.. har allt saknat dig lite... vår snaart 2-åring är oxå j----ligt billig... kram virre

2010-10-08 @ 20:13:41
Postat av: Mia

Ha,ha,ha...nej du postis, den här är inte direkt up to date...men, men..vem vet jag kanske kommer in i ett bloggstim här nu!!



Åh virre vad söt du är, jag ska försöka skärpa mig nu tänkte jag... ;o)

2010-10-08 @ 21:27:09
Postat av: Vickan

Jag har faktiskt tittat in lite då o då så om du kollar statistiken på de senaste 90 dagarna så har du minst 10-20 besök.... ;)

Kul att du uppdaterar i bland, men då vet jag också nu att du meddelar på fb när du bloggar ;)



lycka till med planering av möblering av tv rum.... vi bytte ju tv rum-vardagsrum efter 3½ år så man vet ju aldrig....

Stor kram

2010-10-08 @ 22:50:44
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: Linda F

Halloj!! Sent ska syndarn vakna! Som du märker är jag en av dom där som aldrig ger upp att hoppas på att du ska ta upp skrivandet...har varit inne då och då och som man säger...PLÖTSLIGT HÄNDER DET, KORS I TAKET...osv. Jag tror möjligtvis att Oliver drabbats av 3:0 också för tillfället...känner igen allt det där och jag vill inte har blivit ett av hans favoritord. Fantastiskt enerverande.....Jag som har tålamod myrägg just nu....men det kanske är bättre att vi tar trotsen nu och inte i februari i och för sig....För övrigt vill jag ses snart igen. Bara så du vet det. Puss i fejset

2010-10-09 @ 08:43:59
URL: http://legnaoliver.blogspot.com
Postat av: Mia

Hihihihi.... vad bra vickiz, då vet jag!! Undrade just vilka som inte gett upp hoppet om mig... =o) Ja, de kommer inte förvåna om vi om ett halvår byter kök mot vardagsrum, ställer sängen i tvättstugan o tvättar på toaletten... =o)



Linda, ja trodde nästan att den här syndarn var helt stendöd, men icke då! Man kan väl även säga att livet har sina goda stunder... =o) Ja de här med trots ska man inte leka med...de är stora krafter man har att göra med och ibland tycker jag verkligen att det känns tröstlöst. Men så kommer de ett smile o så smälter mammahjärtat för en stund...

2010-10-11 @ 18:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0