Intensiv vecka med bokslut o barnpassning.....

Ja denna vecka har varit väldigt intensiv med stort I, den inleddes med en måndag som alla andra veckor verkar göra o avslutades sen med diverse övriga dagar där tisdagen, onsdagen och torsdagen spenderades i Stockholm på bokslutskurs.... Där avklarades överavskrivningar, nettoförsäljningsvärden, periodiseringar, skatteberäkningar och lite annat smått och gott.  Relativt vettig kurs, känner mig fullproppad på information och de kommer garanterat ta ett par dagar inan jag kan omsätta det jag lärt mig till praktiskt arbete.

Det är alltid lika intressant när man åker iväg på kurs o man möter nya människor, den här gången så stötte jag ihop med en salig blandning som jag ska försöka berätta lite om.....på denna kurs hade vi bl.a. en riktigt inbiten norrlänning som pratade så långsamt så jag hann både dricka morgonkaffe, bli pensionär o återuppstå innan människan pratat klart, den glassiga stockholmaren som tyckte att om man inte varit ute på Stureplan så har man inte varit ute överhuvudtaget, vi hade den medelålders människan (där inte bara jag undrade över hur hon/han kunde jobba i den här branchen överhuvudtaget) som ursäkta mina ord var så blåst så stormen Per hade känt sig som en fis,  sen den bästa utav alla var nog den som under tiden vi hade genomgångar satt o surfade på bl.a. facebook, blocket, aftonbladet, div. krogar i stockholm och som så fort vi gick ut o tog en paus beklagade sig som faaan över att hon/han inte fattade nåt.....tro faaan de din korkade jävel om du är mer intresserad av att leta en stadsjeep istället för att lyssna!!!!!

Träffade även en "stjärna" när jag satt i baren för att käka på kvällen, iom att jag har ett rätt så stort socialt behov så gick jag ner till baren för att käka o snacka lite med bartendern istället för att sitta ensam på hotellrummet. Bredvid mig satt en man i ca 35-40 års åldern och vi började småprata lite....fråga mig inte hur vi kom in på ämnet men efter en stund stod han o bartendern och pratade om svartsjuka flickvänner och då började den här mannen vitt och brett prata om en stackars tjej han "dejtade" som var gift som hade en så fruktansvärt svartsjuk man där han varje gång hon skulle ut och åka på affärsresa gick igenom hennes väska för att se vad hon hade för underkläder med sig osv.... han höll inte tillbaka på förolämpningarna kan jag säga men blev dock rätt tyst när jag påpekade att iom att han "råkade" träffa henne varje gång när hon var på "affärsresa" så kanske svartsjukan från hennes man var befogad .......han vred lite på sig o försökte småskratta lite sen drack han de sista ur sitt ölglas, tackade bartendern och gick! =o)  Jag jublade lite inombords.....

Pricken över i:t denna helg blev att vi skulle vara barnvakt åt söta Alicia då hennes lovely parents skulle ¨på partaj! I skrivande stund ligger de två trollen skavfötters och sover så gott de bara kan.... Dagen har bjudit på korvgrillning, massa bus, skogsfiske och 3:års trots upphöjt till 2, de är nog tur att vi inte har tvillingar för då skulle jag tillslut behöva emigrera till grönland....

Nä, nu blir de o flytta ut den ena skruttan, annars slår de väl ihjäl varandra inatt......

Ajö
    

De är ju söta så de nästan gör lite ont i själen....


Kommentarer
Postat av: Mli

Aa lite ont gör de faktiskt.. Dom är ju extremt söta<3.

Nästa gång är de våran tur att ha eran lilla fis här hoppas ja.. Ja tror tjejerna skulle tycka de va superkul (igen;) Har man 2 barn kan man ha 10 eller (inte)? Köss

2010-11-01 @ 22:29:04
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0