Denna hääärliga melodifestival....

Ännu en helg har passerat....MEN dock inte vilken helg som hellst utan det var ju faktiskt melodifestivalen!! Jag suckar högt varenda gång det är dags för detta jippo men sitter ändå med näsan framför tv:n för att följa spektaklet....
Nu är väl jag iof inte rätt människa och "tycka" om bidragen som i grund o botten är rockoholic men vart FAN har dom hittat bidragen nånstans?????? Det ena var värre än det andra och att Krister *censur* Sjögren går o vinner med en låt som har en låttitel som lilla Lisa 1 år har kommit på gör det ju inte särskilt bättre...
O snälla hjälp mig....vad var det för brudar som stod o sjöng om alla gamla x....då blev jag nästan gråhårig!

Det enda bidraget som jag tyckte var värt och få gå vidare ur schlagersynpunkt var Velvet, o självklart åkte hon ut!

Det verkar som om vi här i Sverige börjat dala på skalan när det gäller att hosta fram schyssta schlagerlåtar. Än kan väl inte tiden med bl.a. "fångad av en stormvind" vara förbi? Är det verkligen menat att vi ska se oss besegrade år efter år av skräplåtar som "we are the winners of eurovision" ! (Att det inte blev skottpengar på de som gjort DEN låten är konstigt......)

Nej, vi får helt enkelt sätta oss tillbaka tror jag och plocka röster från grannländerna, och så länge vi här uppe i Norden inte förökar oss som kaniner så kommer den enorma befolkningen från öst tyvärr ta överhanden och då får vi nog leva med bidrag som framförs av Babuschka med påfågelsminkning och mustach. 
12 Points....RUSSSSIA!!!!

Ajö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0