En kväll fylld av KENT, Ufo:n samt en taxiresa med livet som insats...

Ja, det är så man kan sammanfatta gårdagen.....

Lördagen började med att Stina sov rätt så länge faktiskt....vi fick sovmorgon till halv åtta! Sen lunkade dagen på och La Familia hann även med en långpromenad innan det var dags för att hoppa in i duschen för att sanera sig till kvällens konsert! Blev bjuden av min goa granne S så jag såg fram mot en kväll med först god mat på Cromwell och sen mycket bra musik....o självklart mycket trevligt sällskap! :-D

Kvällen började bra med en god hamburgare på Cromwell och kl sju började vi röra oss mot Himmelstalundshallen. Förbandet till Kent skulle vara någon som kallade sig familjen och jag o S hade innan lyckats hitta Familjen på My Space och vi båda tittade väldigt frågande på varandra och undrade vad de var för skit helt enkelt...Så vi hade inga direkta förhoppningar kan man säga!
Vi hittade våra platser och ungefär vid kvart över åtta slocknade det och ut kommer en kille som presenterar sig som familjen....sen drar det igång! Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska försöka förklara men jag kan nog sammanfatta det som en galen symbios av Peps Persson, Bob Marley samt en speedad duracell kanin som rökt alldeles för mycket braj! (?)

Det lät helt enkelt för J*VLIGT! Bästa kommentaren på hela kvällen kom S med när hon undrade lite försiktigt om inte moderskeppet skulle hämta hem honom snart!

Sen iallafall efter mycket skånsk electronica så kom iallafall Kent ut och det var vekrligen bra gott folk! De är proffsiga och vet hur dom ska leverera!
Så av mig får dom 4 släpvagnar av 5 möjliga!

Efter kvällens akt så skulle vi ju försöka ta oss hem och då var tanken en TAXI, som även var tanken hos 3000 andra! Iallafall efter en promenad fram och tillbaka (S vet vad jag menar...*ler*) hojtade en tjej i en taxi att vi med fick plats, skönt tänkte vi och hoppade in i minibussen....det vi dock INTE visste var att TAXIN kördes av Belsebub him self och vi var hans nästa kandidater att få ta hissen ner ett par våningar...
Människan som körde lyckades iallafall skrämma slag på alla i bilen och den som lyckas få toksladd på en minibuss när det inte är halt ute förtjänar inte ens ett körkort på kundvagn! Vi flög iallafall bokstavligt talat genom kneippen och när vi kom till ett gupp så tyckte chauffören att det var väldigt onödigt att bromsa så vi for över och bakskärmen på bilen gav ifrån sig ett skrapljud så jag trodde att vi lämnat den efter oss...
Denna vansinnesfärd tog iallafall slut vid brandstationen då jag o S klev av, jag kan lova att efter den färden så behövde vi den lilla promenad Kungsgatan ner för att lugna våra nerver....För det var verkligen den värsta bilfärd jag varit med om!

Summan av lördagen är iallafall att jag hade förjäkla trevligt och jag hoppas att vi kan göra om det någon gång!
Men....då tar jag fan cykel!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag småfnissar genom hela inlägget, idag kan man skratta åt taxifärden, nästan iaf, ALDRIG mer! Puss

2008-02-17 @ 17:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0