Innehållsrik dag!

Dagen idag har varit en bra dag! Den har innehållit allt mellan Jehovas Vittnen påhopp till fika med goda vänner samt en unge som gråter nåt hejdlöst när vi antingen går från grannen eller hon går från oss!

Vi kan ju börja med påhoppet! På förmiddagen så hade jag som varje torsdag mys med min svärmor! Väldigt trevligt faktiskt då man brukar höra om den ena svärmorsmadrömmen efter den andra! Jag och min svärmor brukar har jättetrevligt iaf! Vi var ute på promenad och gick upp till sockerbagaren son ligger på Norra Promenaden. Då Stina hade somnat så väntade jag utanför då min svärmor gick in o handlade....då kommer det en småbarnsmamma gående på trottoaren, hon hade en barnvagn samt att det gick en liten kille bredvid henne. Tänkte inget särskilt på det utan jag bara "registrerade" att de gick där. Efter att hon gått förbi mig så svängde hon in bakom o började titta in genom skyltfönstret och började mumla lite till sin son om vad de fanns för nåt i skylrfönstret när hon helt plötsligt vänder sig mot mig och sträcker fram en broschyr i min hand o börjar mässa om hur bra det är med kyrkan när man har barn!

Jag blev lite paff för enligt mina fördomar(?) så ska inte en människa som gillar jehovas se ut som den kvinnan! Hon kanske var i 30 års åldern, snyggt klädd och såg väldigt "vanlig" ut! Enligt min tanke så skulle det vara någon gammal tant som hade hittat gud efter en uppenbarelse i badkaret eller nåt..... Men iallafall, hon tyckte helt sonika att jag skulle ta den där o läsa..... o snäll som jag är så tog jag emot den men den fick bli utfyllnad i papperskorgen!

Sen på eftermiddagen så kom mina kära vänner.....Fan vad kul det är ses! Det är alltid så kul när man träffar er för det kan pratas om precis vad f*n som hellst, o ofta är det ju inte helt rumsrent prat heller utan det brukar sluta med ett konstant skrattande och röda kinder! :-) Gillar er alla så himla mycket!!!! Pussar på er!!

Sist men inte minst! Mitt barn har blivit besatt av min granne! Så fort hon får syn på henne så jublar Stina och det spelar ingen roll om S går från oss eller vi har varit hos henne utan då tjuter stina.....o det är inte lite! SÅ nu börjar jag undra om S mutar henne med godis i smyg eller nåt.... :-D

Kvällen blir lugn då jag imorgon ska spela träningsmatch med fotbollen....(onödigt vetande)

Ajöken....

Kommentarer
Postat av: Ida

Nämen titt på fan!
Det va la för underbart o hitta dej bland bloggare..HAHA
Ses imorrn hörrö du :)

2008-02-21 @ 21:04:00
URL: http://idakb.blogg.se
Postat av: Sofia

Tss, skulle jag ha mutat ditt barn? Bara med smicker isf ;) Jag har den effekten på barn vet du, är en naturbegåvning *s* Jag tycker om dem och det känner de!
PUSS

2008-02-22 @ 10:23:27
Postat av: Mia

Ja någon muta har du nog smugit till henne tror jag.... :-D

2008-02-22 @ 16:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0