Nytt jobb, nya rutiner, ny huvudvärk....

Sssssvvvvvviiiiissssccchhhhhh sa de! O så var sommarn slut!

*suck* Jag gillar inte när de blir mörkt på morgon o de är kallt utanför täcket....Men,men...man får väl ta de onda med de goda o bita ihop ett par månader!
Här hemma är de full fart iallafall och jag är lagom tung i huvudet varenda dag jag kommer hem från mitt nya jobb! Från att aldrig ha jobbat med ekonomiska "prylar" så ska jag helt plötsligt ge mig i kast med debit o kredit o periodiseringar o moms!!! Mina hjärnceller verkar ha gått på halvfart tills nu för nu efter en arbetsdag så har de jobbat så mycket så när stina tar fram sitt pussel så behöver jag nästan ha en bruksanvisning för att lösa det...Men faaan vad kul de är! Jag älskar känslan av att få lära mig något nytt!

Stina växer så de knakar...(känns som om jag skriver de jämt men jag lovar! Det HÖRS nästan när hon växer...) Hon blir bara mer o mer lik en tonåring med riktigt taskigt morgonhumör! Hon är inne i en period där det testas FRUKTANSVÄRT mycket på mammas tålamod! Tur att jag än så länge är den mest envisa....
Det roligaste jag hört på länge var dock när vi satt i bilen o diskuterade hennes vänner på dagis, jag frågade vad det var för avdelning en av hennes vänner gick på o fick då svaret "karusellen"...
- Ja de var ju rätt sa jag, men vilken avdelning går du på Stina??
Efter ca 1 minuts tittande ut genom rutan så tittar hon på mig säger..."jag går på restaurang...." o sen var vår diskussion slut!

I övrigt så har de hunnits med lite annat som att terrorisera sessan som alltid är roligt samt så fick jag chansen o träffa Hillevi i lördags! Så himla kul var de o onykter blev jag! Kan inte vara en bättre kväll!

Ajö

Kommentarer
Postat av: virre

härligt att det går så bra på jobbet och att du tycker att det är så kul...jag kan tänka mig att stina ibland kan vara ett litet monster(känner ju mamman en del!!!) men att hon antagligen för det mesta är en helt underbar unge men massa satyg på g....det är så de ska va de små liven..kul att du skrivit det va ju ETT TAG SEN!!!!kramar

2009-09-14 @ 19:26:20
URL: http://lejonheart.blogspot.com
Postat av: Åsa

Äntligen en update, som jag väntat. Haha. Mysigt med trots... jag längtar - eller inte. Hihi. Hoppas badrummet blev bra. Pusskram

2009-09-15 @ 09:18:08
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Vickan

så kul att du trivs med jobbet, men jag kan tänka mig att man blir slut i huvudet av att nytt och alla siffror osv. trots är väl en underbar grej som håller i sig ett litet tag i livet bara va? typ 1-18 år eller? fy va trött jag varit på cornelias trots här ett tag nu...

2009-09-16 @ 07:40:21
URL: http://vickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0