Nu är dags o ta tummen ur the ass o blogga lite.....

Jo, jag har i allt för många dagar tänkt skriva ett blogginlägg men så har latmasken krupit fram o slagit ner mina intentioner direkt....men nu fasen har han åkt på semester ett tag så då passar jag på!

Vad har hänt i Fru Samuelssons liv då........
Jo, det har bl.a. jobbats en hel del....(as usual), det har skottas en förbaskat massa snö, det har bakats lussebullar, det har åkts en hel del snowracer....det har ju givetvis hänt en hel del andra saker oxå men iom att jag tycker att de är av mindre vikt så skiter jag i att skriva ut de här för de skulle ändå inte intressera er! ;o)

Stina den lilla kalaskorven gör vår vardag allt mer intressant ju fler ord hon lär sig...hon har bl.a. lärt sig att sätta in ord som TROTS samt FAKTUM ÄR i meningar o de kommer perfekt... "Mamma, faktum är att det är mycket snö så det är därför svårt för pappa att dra mig på snowracern"  ........ "Jag äter upp den här maten, torts att jag är mätt"..... När vi sitter o pratar hemma så är det ofta väldigt svårt att se henne som 3 år, lite farligt iom att det är väldigt lätt att ibland kräva för mycket för hennes ålder. Men satan i gatan vad kul det är o disktutera med henne, för vet hon inte vad hon ska säga så kokar hon ihop nåt blixtsnabbt allt ifrån att stjärten är grön o gul o luktar pepparkakor till att hon inte kan prata mer för hennes Gramse (låtsatspolaren) håller för hennes mun så hon måste döda honom lite för att han ska släppa.... I löv her! 
Hon förresten ut nu o undrade vad jag skrev, så ville hon att jag skulle berätta för alla som läser att hon lärt sig att hoppa på ett ben...så nu vet ni de oxå!

Lite andra tankar som farit runt i mitt huvud är om de här olika modebloggarna som finns, eller rättare sagt de bloggar där den som har bloggen tar en bild på sig själv med vad personen i fråga har klätt på sig för dagen.... 
SHIT vilken tråkig blogg jag skulle ha då om jag skulle börja med detta.....

För det första....
* Jag klär iof upp mig hyfsat mycket då jag vill vara representabel på mitt arbete, men med det innebär de ju då att jag skulle behöva ta ett kort varje morgon samtidigt som de ska kläs barn, ätas lite frukost, mota bort isbjörnar från uppfarten, hämta tidningen o inse att öppningen till brevlådan har fryst fast....ni märker ju själva att den tiden finns inte.....

För det andra....
* Om ni läst min första orsak till att jag inte har tid att fota så skulle ju det innebära att jag får göra det när jag kommit hem..... o iom att jag då bara längtat till att komma hem så byter jag kläder direkt när jag kommer hem fortfare än stålmannen hinner släppa en fis. Så då skulle min blogg innehålla bilder som " dagens outfit: mysbrallor med tillhörande snören för valet knutet eller utsläppt, till detta en spartansk vit tröja med matchande kofta och inhemska fårskinnstofflor! " Dag 2 " Dagens outfit: same shit like yesterday men med en extra touch av spillda diverse maträtter..." 

......hmmm......inser nu att jag kanske inte är den exotiska spännande kvinan som jag alltid trott.... *hahahahahah*

 Nä nu blir de pulkaåkning.......

Ajö

Kommentarer
Postat av: lejonheart.blogspot.com

vilket förståndigt barn ni har... ;0) vårt barn totalvägtat att prata förutom det nya..... tuta mej (sluta mej/nu?!?!?!?) jo han blev fin fast jag gillar när han är långhårig med men eftersom jag inte kan hantera en sax så håller vi oss till trimmern ett par gånger per år... och mia vi har överseende men din klädstil..... ;0) hoppas ni mår bra..kramar

2010-12-05 @ 20:20:46
Postat av: Mli

Älskade Miamupp!! De där med att flytta ut till Ljunga tycker ja låter som en bra idé =o) speciellt om ja ska bo hemma hos er. Om ni vill får ni självklart dumpa Stina här någon dag så att brudarna kan leka lite. Ja menar om inte ni har tid att sitta o småfisa under tiden så är de bara o lämna henne här;) Ja saknar dig.. Puss o kram <3

2010-12-06 @ 20:32:16
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Underbar läsning som vanligt vännen!!!



Hon e ju för go er dotter... Cornelia kör med

-ejentien mamma så borde vi äta snart.

(=egentligen)

och

-vill jag så vill jag mamma, visst?



Akta dig för isbjörnarna.

Stor kram

2010-12-06 @ 20:57:58
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: Linda F

Mia du är en bajskorv. Tag ska telepatera all snö i Blackstad till din säng och till dina strumpor. Då ska vi se vem som sitter i soffan och fnissar!!! MOOOHAHAAAA

2010-12-07 @ 19:05:51
URL: http://legnaoliver.blogspot.com
Postat av: PB

Hej Mia. Halkade in på din blogg och måste säga att jag har inte skrattat så mycket på länge som jag har gjort nu. Du skriver så roligt och jag känner igen mig i mycket. Jag körde faktiskt en dagens oufit på min blogg för ett tag sedan då jag visade alla mina fina joggingkreationer under fem dagar. Det är exakt samma sak här, av med kläderna på med jogging. Ha det fint!

2011-01-16 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0