Höstens första VAB......

Då kom då dagen som vi alla väntat på ( gällande oss som småbarnsföräldrar ).....

Höstens första limegröna elva under näsan och efterföljande hosta!
Vi märkte att de inte stod riktigt rätt till med lillfisen igår, lite ovanligt gnällig o tålamod -18. Vi fick henne i säng vid sju  och hoppades att vi alla skulle få en skön natt! Men hon hade visst andra tankar för sig, kl 23 så vaknade hon första gången så pappa fick ta kudden under armen  o krypa ner i hennes 80 cm STORA säng, det ska även tilläggas att hon inte ligger ensam då med pappa utan det är även 40 cm nalle puh, 1 meter flodhäst, 1 meter krokofant samt ca 6-7 st andra mindre sängkompisar. Det är riktigt tajt om plats helt enkelt.... =o) Efter flera försök att somna om så hörde jag att de kom två lagom trötta personer in tillbaka till vårt sovrum. Jag tyckte väl att de var mindre tillfredställande då mitt "säng-space" drastiskt sjönk från 180 cm till 30..... För ni ska ju inte tro att lillfisen ligger still i mitten, eller iallafall drar sig åt sin pappas håll! Nej då, de tar ca 2 min så har jag en ryggsäck i form av mitt eget barn. Men efter många turer fram o tillbaka, fingrar i örat, 17 förklaringar till varför vi INTE kan gå till dagis kl 01.00, fötter i magen, nysningar i nyllet så somnar hon iallafall gott på min sida av sängen. För nu ska de tilläggas att mitt "space" krympt till själva sängstommen.... Så de var bara att ta täcke o kudde o förpassa min blekfeta kropp ut till soffan....

Så första dagen den här veckan har vi inte gjort många knop, vi tog en sväng in till jobbet o hämtade hem lite grejer så jag kunde göra någon nytta iallafall. De är riktigt skönt med det arbetet jag har, blir man hemma med sjukt barn så kan jag oftast ta hem en del jobbet så de inte väntar 13 ton på mig när jag kommer tillbaka!

Oh! Jag måste ju även berätta att jag nu efter att ha blivit ägare till fruktträd lyckats sätta min egen äppeldricka.....hur de smakar vet jag inte om jag vill ansvara för men om de är någon som vill vara först med en exeptionell one-of-a-kind flaska med Äppeldricka á lá ljunga får skrika till! =o)


Ajö

Kommentarer
Postat av: virrel

men stina då.. inte kul att vara sjuk. härligt mia att du börjat blogga igen.. tyvärr sitter jag och skrattar åt ert elände men det är inte för at vara elak utan för att du skriver på ett helt underbart sätt.... jonte tycker att det är halvkul att bada men vi kämpar på dock blir det INGA 30 minuter snarare 10 min 15 på sin höjd... dojorna blev vi super nöjda med.. 99 spän på deichman(stavning?!??!)... hoppas lillsnörpa snart blir frisk.. kramar

2010-10-11 @ 19:43:57
Postat av: Camilla (din fd kollega)

Men Hej!



Kul och se att du kommit igång och blogga igen, inte haft nåt att skratta åt på lääänge ju.



Har Ni blivit med hus också? Det var som fasen. Grattis, Måånga vuxenpoäng där... :)

Skönt att se att Ni verkar ha det bra iaf.



Ha det så gott, hälsa maken och ta hand om sjuklingen.

Kram

2010-10-11 @ 19:46:35
Postat av: Mia

Virre, nej de är verkligen supertråkigt när de blir sjuka....o tyvärr så har vi nog att göra med början till öroninflammation... =o)



10 minuter bad är ju bättre än ingenting...de löser sig nog ska de se! Han kommer vara simkunnig när han är 3! =o)



Camilla, kul o höra från dig!! De vatr inte igår! Visst nu har vi skaffat MASSA vuxenpoäng...bor ute i ljunga nu! Du får komma på kaffe nån dag! Hoppas ni har de bra oxå!!

Kramen

2010-10-12 @ 15:47:10
Postat av: Alexandra

Ja hösten brukar ju bestå av en himla massa vabbande... Krya på er ;)

2010-10-12 @ 22:04:12
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0