Loggbok från Örsätersvägen 6

VAB Dag Nr 8:

Jag drar sakta ner täcket från ansiktet och sneglar försiktigt ut över sovrummet, klockan står på 07,34 och det är 1,2 plusgrader ute. Jag Försöker vakna till liv genom att sätta ner fötterna på det kalla parkettgolvet och tar åter igen på mig de kläder (läs: trasor) som jag haft de senaste 7 dagarna. Jag gläntar på dörren och hör ljudet från Händige Manny som spelas på tv:n, signaurmelodin kan jag utantill efter de här dagarna. Jag går fram till soffan och ser att de fortfarande är där.....prickarna. Jag klär av barnet alla kläder o inspekterar varje prick och inser att de för en gångsskull börjar torka.  Vi kan den här proceduren nu. Jag inser att vi ännu en dag kommer sitta inspärrade här...på örsätersvägen 6, vi har mat o vatten. En hög med tvätt kan nog roa oss en stund.
Jag känner hur rastlösheten börjar krypa i mig och paniken sprider sig....vattkopper far åt skogen!!! (läs:helvete)

Jag lämnar den här loggboken till eftervärlden eftersom jag tror att jag kommer stryka under innan barnet är helt friskt. Som de ser ut nu kanske vi får se solens ljus i början på Maj.....

Ajö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0